Brand bij het huis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Elemans - WaarBenJij.nu Brand bij het huis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Elemans - WaarBenJij.nu

Brand bij het huis

Door: Cindyelemans

Blijf op de hoogte en volg Cindy

02 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Afgelopen maandag ( koninginnedag ) zijn we gezellig naar Punda geweest waar koninginnedag gevierd werd. We hebben de hele dag door de stad gelopen. Souraya en haar zusje en ik wilden een beetje op tijd naar huis omdat we moe waren. We hebben de auto gepakt en zijn om half 9 naar huis gereden. We wilden nog even een Mc flurry halen maar het was megadruk in de Mac. We hebben besloten om dan maar naar de Burger King te rijden, daar waren we snel aan de beurt en zijn we naar huis gereden.
Eenmaal in de straat aangekomen zagen we zwaailichten. We dachten dat er een ongeluk gebeurd was... en Souraya dacht meteen dat haar auto ( die voor het huis stond ) aangereden was... toen we opzij keken zagen we brandweer op de straat staan bij de Palapa. Snel zette ik mijn auto op de oprit en Souraya wilde al uitstappen terwijl ik nog niet stil sotnd.. dus bijna mijn deur eraf..

We waren zo geschrokken.... De brand was gelukkig al geblust toen we aankwamen anders was de schrik nog groter geweest. We hebben de deur open gedaan en nu bleek dat de stroom ook uitgevallen was.
De brandweer dacht in eerste instantie dat het door de bbq kwam maar niemand had die dag gebbqd dus dat kon het niet zijn.. ook stond die niet onder de Palapa.
Nu was uiteindelijk de conclusie kortsluiting. Er hing een lamp onder de Palapa maar die deed het niet en die gebruikten we ook niet. Waarschijnlijk was hij wel aangeschakeld en heeft hij daarom kortsluiting gemaakt.

De brandweer was te laat gekomen een man uit de buurt die brandweerman geweest is heeft ons huis gered. Hij wist precies waar de wateraansluiting bij ons huis zat omdat hij dit huis mee gebouwd heeft. Hij vertelde dat hij net aan zijn Kentucky fried chicken zat toen hij geroepen werd dat er brand was. Dus nu gaan we hem een keer nieuw eten brengen en een bloemetje. Voor de mensen in de buurt was het natuurlijk ook schrikken omdat ze dachten dat er nog iemand thuis was omdat de auto voor de deur stond.. gelukkig was dit niet het geval.

We hebben meteen Erik en Myra gebeld ( huiseigenaren ). Die waren ook in de stad aan het drinken dus dat duurde even. Toen ze er eenmaal waren hebben ze alle bewoners gebeld , niet iedereen nam natuurlijk op omdat ze aan het feesten waren.

Vandaag is er gelukkig iemand gekomen voor internet want de telefoonkabel was ook doorgebrand. Dus nu kan ik weer iedereen bereiken.

We wilden uiteindelijk samen een rustige avond en vroeg naar bed maar dat is er dus niet van gekomen... je maakt nog eens iets me zo..

Koninginnedag hier is ook wel gezellig , er waren kraampjes in Punda en 's avonds was er nog feest.

Verder ga ik morgen nog een dagje stagelopen en dan heb ik al weer weekend! En natuurlijk komt Rob over een weekje al weer! jeeej!!! woehoe!!

Liefs xx Cindy


  • 02 Mei 2012 - 16:33

    Ome Ger,:

    De Palapa is dat het dak van een veranda of zo? Ik zie van alles op de grond liggen, maar de stoelen zijn nog heel zo te zien.
    Was dat bij jou huisje?
    Gelukkig was je niet aanwezig en heb je een actieve buurman die verdient wel wat extra bluswater :-)

    Ik dacht dat het daar al warm genoeg is, zonder een kacheltje :-)

  • 02 Mei 2012 - 16:38

    Tante Karin:

    Gelukkig geen persoonlijke ongelukken. Geen dingen van jullie verbrand?? En zoals ik op de foto zie alleen buiten schade,gelukkig dat die ene man in de buurt was. Just on time.
    Die kun je wel trakteren op een nieuwe fried chicken.
    Nog effe en dan is je schattie er weer.
    Geniet van deze laatste weekjes en voor je het weet sta je weer voor onze neus. Nog veel succes en veel plezier. Dikke knuffel van ons allen.

  • 02 Mei 2012 - 17:40

    Cindy Elemans:

    Heyhey.. Ja de Palapa is een rieten afdak ik zal als ik thuis ben vanavond nog meer foto's plaatsen. Gelukkig geen schade verder van niemand.

    Ja ik tel de dagen weer af hihi

    Knuffel xx Cindy

  • 02 Mei 2012 - 18:40

    Gerwen (& Lotte):

    Jeej, dat lijkt me idd even flink schrikken! Maar als ik het zo goed begrijp valt de schade uiteindelijk wel mee? Dat is dan wel een gelukje bij een ongeluk. Nog veel succes met de laatste loodjes en straks weer heel veel plebier met Rob samen!

  • 02 Mei 2012 - 19:09

    Cindy:

    Schade valt idd erg mee! Gelukkig maar!

    Ben heel erg benieuwd naar Florida!

    Kuss Cindy

  • 03 Mei 2012 - 07:51

    Tineke:

    Woh Cin.. dat is inderdaad wel schrikken als je ineens brandweer en zo bij je huis ziet staan. Gelukkig is het goed afgelopen! Ohh over een weekje komt Rob alweer.. echt super! Hoeveel dagen moet je nog stage lopen?
    xx

  • 06 Mei 2012 - 20:13

    Cindy Elemans:

    @Tineke;

    Heey meis! Ik hoef nog maar drie stagedagen. Woensdag is mijn laatste dag alweer! en donderdag komt Rob! Echt zin in en dan gaan we volgende week maandag naar Florida voor 8 dagen!! Hoe gaat het met de minor? wanneer ben jij eigenlijk klaar?

    kusssies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage op Curacao

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2012

Bijna naar huis!

02 Mei 2012

Brand bij het huis

24 April 2012

Lesgeven!

17 April 2012

Ben ik weer!

07 April 2012

WOEHOE ALLES GEHAALD!
Cindy

Actief sinds 25 Sept. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 32051

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 26 Mei 2012

Stage op Curacao

Landen bezocht: