Lesgeven! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Elemans - WaarBenJij.nu Lesgeven! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Elemans - WaarBenJij.nu

Lesgeven!

Door: Cindyelemans

Blijf op de hoogte en volg Cindy

24 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Heey lieve allemaal!

Sinds vrijdag geef ik helemaal alleen les zonder dat er iemand bij is. Mijn mentor Wilma had vorige week donderdag een operatie om haar verstandskies eruit te halen maar het was zo pijnlijk geweest dat ze nog niet kan werken , haar wang was helemaal opgezwollen. In eerste instantie zou ik alleen gister en vandaag nog alleen lesgeven maar nu de hele week nog. Op advies van de arbo-arts moest Wilma nog thuis blijven tot vrijdag.

Het alleen lesgeven bevalt supergoed. Je hebt echt het gevoel een eigen klas te hebben en zo kan ik natuurlijk goed oefenen voor straks. De directrice was heel tevreden over me dus dat is ook weer fijn om te horen.

Het is leuk om ook voor iedereen het aanspreekpunt te zijn. Soms is groep 3/4 nog een lastige combinatie omdat groep 3 nog niet superzelfstandig is en groep 4 wel. Op deze manier moet je opletten dat groep 4 ook voldoende aandacht krijgt.

De kinderen hebben hard gewerkt de afgelopen dagen en soms doen we even een spelletje ter ontspanning. Verder heb ik natuulijk na school heel veel nakijkwerk te doen en moet ik alvast de volgende dag voorbereiden. Morgen is een redelijk rustige dag dus dat gaat weer helemaal goed komen.

Nu merk ik ook helemaal hoe leuk het is om een eigen klasje te hebben. Kortom het is nog steeds de goede keus geweest!!

Verder gaat alles goed hier en hoef ik nog maar 2 weken stage en 2 weken te wachten totdat mijn moppie komt! En dan lekker op vakantie naar Florida! wat een luxe he!

Het is hier trouwens ongelooflijk heet geworden. Ik kan er niet meer goed van slapen en ik heb wel een fan op de kamer ( 2 zelfs ) maar die maken zoveel herrie dat ik er niet van kan slapen. Maar ik kies er toch voor om ze 's nachts aan te zetten anders lig ik naast mijn bed omdat ik eruit gedreven ben...
Ook doet de airco het in de klas niet! echt heel heet. Gelukkig hebben de kinderen er niet zo heel erg veel last van.

Gister hebben we nog lekker gebbqd hier thuis en vanavond wordt het kliekjes-avond.

Ook ben ik al druk aan het solliciteren voor een baantje als ik weer terug ben in Nederland. Dus als iemand nog tips heeft?! graag!

Nu weet ik even niks meer te typen en ga ik even voor school verder! moet immers over 2 weken alles afhebben! help! hahah komt goed!

xxxx liefs , zonnige groetjes uit Curacao

  • 24 April 2012 - 19:18

    Ome Ger,:

    Leuk dat je er zoveel zin in hebt. En dat je al zelfstandig een groep hebt (eigenlijk 2, groep 3 en 4). Nog maar twee weken stage wat vliegt de tijd.

    Geniet van Florida er zijn vele mooie plekken, de keys, Everglades niet te vergeten en als Rob van techniek houdt is Cape canaveral een aanrader.
    Kijk dan ook goed of er een lancering is gepland, dat is schitterend om te zien.
    Zorg wel dat je minimaal vijf meter van de krokodillen blijft, ze zijn snel maar op het land zijn ze na vijf meter uitgeput.

  • 24 April 2012 - 19:58

    Marcella:

    Hé Cindy, heerlijk zo je eigen klasje draaien. Dat het goed zou gaan, wist ik wel. Zou je misschien wat warmte en zon naar ons op kunnen sturen? Ik zit hier achter de computer te vernikkelen. Geniet dus maar extra. xxx

  • 24 April 2012 - 20:01

    Mama:

    Wat fijn dat dit toch echt is wat je leuk
    vind.

    Dikke knuffel van ons

  • 24 April 2012 - 20:45

    Addie:

    pech voor je mentor, maar voor jou is het leuk .jij hebt het daar erg heet, ik warm me wel op aan aan een lief bruin monster, wat net bij me op de bank lag lieve groetjes en dikke knuffel

  • 24 April 2012 - 21:17

    Marion:

    geniet nog maar even van het lesgeven en voor straks een hele fijne vakantie met je liefie

  • 25 April 2012 - 15:16

    Oma En Opa:

    fijn dat je alleen les kunt geven,het komt allemaal goed hoor.
    jammer dat je niet een beetje warmte over kunt sturen,wij hebben al een paar bloemetjes geplant.
    alweer tot gauw.doeeeeei

  • 25 April 2012 - 16:19

    Tante Karin:

    Wat leuk om te horen dat dit toch echt je plekje is ( het onderwijs). Ook als je straks terug bent zal het best goed komen.
    Nog 2 weken en dan heb je Rob weer bij je en kun je lekker vakantie gaan vieren.
    Wij krijgen a.s vrijdag 1 weekje vakantie en gaan een dagje naar Walibi, de rest van de week vertoeven we op de tennisbanen, hopenlijk is het weer dan beter. Zijn de regen spuugzat.

    Liefs van ons en een poot van Max

  • 01 Mei 2012 - 08:39

    Randy:

    Pfffff ik krijg het spontaan warm van jouw bericht! Rob vertelde al dat het zo heet is geworden. Hij herkende Merlijn niet meer ;) Jij vast ook niet. Super dat juf zijn je zo goed bevalt! Geniet nog even, blijf een beetje uit de zon (je bent al een neger namelijk :p) en ook werksr nog even! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage op Curacao

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2012

Bijna naar huis!

02 Mei 2012

Brand bij het huis

24 April 2012

Lesgeven!

17 April 2012

Ben ik weer!

07 April 2012

WOEHOE ALLES GEHAALD!
Cindy

Actief sinds 25 Sept. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 32071

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 26 Mei 2012

Stage op Curacao

Landen bezocht: