Christoffelberg, klein Curacao en grotten van Hato - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Elemans - WaarBenJij.nu Christoffelberg, klein Curacao en grotten van Hato - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cindy Elemans - WaarBenJij.nu

Christoffelberg, klein Curacao en grotten van Hato

Door: Cindyelemans

Blijf op de hoogte en volg Cindy

25 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Heey lieve allemaal!

Hier ben ik weer met een verslagje.

Afgelopen donderdag hebben Rob en ik samen de Christoffelberg beklommen. Het is echt een hele klim! Je kon kiezen om eerst een half uurtje naar de voet van de berg te wandelen en dan de berg te beklimmen, dit hebben wij natuurlijk gedaan..
Na een half uurtje gewandeld te hebben kwamen we aan de voet van de berg en zijn aan de klim begonnen. Het is echt klimmen en geen wandelen! steeds je benen optrekken , op een gegeven moment dachten we echt dat we niet meer verder kwamen, er kwamen een jongen en meisje aan en die gingen het proberen, het was ze gelukt dus het moest ons ook lukken. En het is gelukt! op sommige stukken moet je echt jezelf aan wortels van bomen optrekken om omhoog te komen. Maar dan eindelijk is het prachtige uitzicht daar! wel echt de moeite waard! na even uitgerust te hebben, zijn we weer aan de klim naar beneden begonnen. Ik ben gewoon vaak gaan zitten anders kwam ik er niet vanaf ( met mijn korte benen haahah)..
Weer benenden aan de berg moesten we jammer genoeg nog een half uurtje lopen ( dit is niet aan te raden voor wie dan ook nog ooit de berg gaat beklimmen hahah dan is je energie wel helemaal op!) Heb ook een aantal dagen spierpijn er aan over gehouden !

Vrijdag zijn we met de catamaran naar klein Curacao gevaren. 's ochtends om half 8 vertrok de catamaran. We kregen ontbijt aan boord en zijn op de motor van de booit erheen gevaren , dit duurde ongeveer anderhalf uur. Eenmaal aangekomen kon je kiezen om naar land te zwemmen of met een rubber bootje over te gaan. Wij wilden natuurlijk meteen zwemmen. De spullen werden later aan land gebracht. Rob en ik zijn meteen even de vuurtoren en de aangespoelde boten gaan bekijken op het eiland. Even later zijn we gaan snorkelen. Wat geweldig is dat zeg! Eindelijk kon ik ook onder water duiken met de snorkel en kon ik volop genieten en vooral van die mooie zeeschildpadden!!! wat een geweldige ervaring om daar mee te kunnen en mogen zwemmen ( zie foto's ) ja ja die onderwatercamera is super!!!

Na een tijdje werd de lunch klaargemaakt op de catamaran en zijn we dus even gaan eten en direct daarna weer meteen het water in om met de schildpadden te zwemmen.

Om 3 uur was het helaas tijd om terug te varen. De zeilen gingen uit en we vaarden terug. Jammer genoeg stond er zo weinig wind dat het meer dobberen dan zeilen was. Dit was niet echt fijn want juist daarvan wordt je misselijk.. Na een tijdje ging gelukkig de motor weer aan. Onderweg hebben we trouwens ook nog heel veel vliegende vissen gezien! heel leuk! kortom echt de moeite waard!

Jammer genoeg was Rob verbrand van het vele snorkelen. We hebben heel veel gesmeerd met factor 50 maar dit was niet genoeg..

We hebben daarom maar besloten om zaterdag even de grotten van Hato te bezoeken. Dit was een rondleiding van een half uurtje. Er waren leuke fantasie figuren in de grot zoals Jhonny Depp als Jack Sparrow en Donkey van Schrek.

Gelukkig heb ik vandaag alles voor school afgerond en kunnen de opdrachten van hier beginnen.

En mijn lieve papsie en mamsie komen ook bijna!! jippie!!!

kus, liefs Cindy

• 26 Maart 2012 - 05:56

Randy:

Wow, klinkt heerlijk!!!! Geniet nog lekker van het samen zijn! :) Liefs uit Ede!

• 26 Maart 2012 - 06:34

Mama:

Ha Lieverds wat geweldig allemaal,
    wij zien wel dat jullie heerlijk genieten

Liefs papa en mama

• 26 Maart 2012 - 10:13

Marcella:

Hee Cindy, wat een geweldige foto van jou en die waterschilpad. Heerlijk dat je zo geniet en nu helemaal met je vriend bij je in de buurt.
    Woensdag gaan we met de hele klas (haha) eten, ik denk dat jouw avonturen wel onderwerp van gesprek zullen zijn. Allemaal jaloerse klasgenoten. Veel plezier nog, dikke kus

• 26 Maart 2012 - 16:14

Karlijn:

jij bent al lekker bruin. hier is het ook lekker warm, eindelijk.
    dat was een grote schildpad :)

liefs karlijn

• 26 Maart 2012 - 16:48

Ome Ger,:

Dat is genieten zo te zien.
    Wilde Rob een een dag net zo bruin worden als jij?
    Snorkelen is wat dat betreft riskant, je dobbert aan het wateroppervlak geniet van alles onder water en de zon maar branden op je rug.

Er was ooit een jochie die deed dat ook, aan de Spaanse kust heerlijk snorkelen en toen twee dagen met komkommer schijfjes op zijn rug afkoelen.

Maar aan je foto's te zien is het wel de moeite waard, die schildpad lijkt me best groot.
    Nog heel veel plezier met zijn tweetjes.

• 30 Maart 2012 - 03:10

Cindy Elemans:

heey lieve allemaal

Die schildpad was niet megagroot hoor hihi dat lijkt zo! maar wel supercool!

Marcella , ik hoorde dat t etentje geslaagd was! ( ook zonder mij hihi )

Karlijn , ik heb de zon naar jullie opgestuurd ( naja een beetje dan )

Ome Ger , dat jochie was jij natuurlijk hahah , ja als je eenmaal die schildpadden ziet en er mee zwemt kun je niet stoppen , die onderwaterwereld blijft fasinerend ;)

Pap en mam, jullie kunnen ook bijna snorkelen!! jeej!!! xx

Randy , dankje voor je lieve bericht! knuffel voor Merlijn!

xxxxx liefs Cindy